tisdag 3 mars 2009

Tänk lösningsinriktat!!!


Vad gör man när barnen lyckats ta bort handtaget till äldste sonens rum? Och stängt igen dörren? Och det handtag man kan öppna med ligger på andra sidan?

Tänk lösningsinriktat! Jag tänker det här fixar jag. Fram med verktygslådan. Försöker mixtra ihop olika delar av skruvmejselsatsen. Inget funkar. Jag ringer mannen i desperation (ingen panik egentligen eftersom inget barn befann sig på andra sidan. Men just känslan av att inte kunna öppna var jobbig). Mannen kom inte med några vidare råd.

Försökte själv lista ut någon mer lämplig metod. Sparka in dörren? Gick inte! Fråga grannen Christer om hjälp? Lite pinsamt.

Då ringer mannen igen. Han har kommit på det. Skruva loss ett annat handtag och använd det.

Hur kunde han komma på det och inte jag? Jag som är så lösningsinriktad!!!!!!

2 kommentarer:

prylpinglan sa...

haha va rolig du e! tur att nån kom på de iaf!

Tovili sa...

Det är ju så förbaskat typiskt.... sur blir man när man inte kommer på det!!! Nästa gång fixar du det :)