söndag 21 mars 2010

Städdag!

Helt oplanerat blev det en städdag idag. Jag kände mig helt plötsligt motiverad att städa och då är det bästa att passa på. Nu fick jag dock pausa lite eftersom lunchen måste lagas också. Vi får fortsätta städa efter maten. Tänk om det kunde hålla sig så här snyggt och rent till nästa helg. Men det är ju ingen risk. Nästa lördag ska nämligen huset invaderas av 16 gamla klasskompisar. Vi ska ha klassåterträff och då ska vi ha förfest här. Det är 20 år sedan vi gick ut 9:an. Är man gammal eller? Det ska bli skitskoj att träffas igen. En del har jag nog inte träffat på 20 år.

Klädfrågan är inte löst ännu. Vad ska jag ha på mig? Förhoppningsvis hinner jag kolla i några affärer idag.

Nähä, tillbaka till spisen nu!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja vi får absolut stämma av klädfrågan... alltid knepigt. men snarare jeansstuket än coctailklänningen eller?
Ser fram emot!
/Jennie

Lilla P: sa...

Jennie: Coctailklänningen går bort direkt: )Har köpt en svart tunika. Bra bas att börja med: ) Får se vad jag tar till. Just nu känner jag mig väldigt folkloreinspirerad: )Du då?

Anonym sa...

jag vill ju ha mina nya vita ecco-converse (kan man säga så?) jeans, svart tunika (!) och en kort typ jeansjacka fast mörkgrön... kanske? definitivt min senaste sjal i batik! Gillar!
/J

Lilla P: sa...

J: De vita Conversen vill jag gärna se! För egen del blir det stövlar med klack. Du kommer va skitsnygg!