tisdag 9 mars 2010

Utmanar och utmanas!

Idag har det varit en trevlig dag! Solen har visat sig och man vågar äntligen tro att våren är här. Jag har varit ute och gått en halvtimme i dagsljus efter jobbet och kvällsmaten. Det är bara så skönt!

Idag har jag diskuterat lite jämställdhetsfrågor med en vikarie och bett om lite feedback. Det är kul, tycker jag! Här hemma blev jag själv utmanad av mannen. Diskussionen gällde sonens önskemål om att ta hål i örat. Jag har varit stenhård och sagt nej. Men, säger mannen, om vi haft en 8-årig dotter då? Hur hade vi reagerat då? Hade det varit ett lika bombsäkert nej då? Intressant tanke... Sådana här frågeställningar gillar jag. Vi lever nog inte mer jämställt än någon annan, men diskussionen hålls levande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad för säger du nej till hål i örat?
SPJ

Lilla P: sa...

SPJ: Bra fråga! Kan egentligen inte säga varför. Tycker inte att det känns riktigt rätt.