söndag 31 juli 2011

Siste juli

En vecka kvar av semestern. Det känns sådär... Det är så skönt att vara ledig, men jag vet att det behövs rutiner också. Idag fick jag för mig att jag skulle göra maränger. Det började med att de sålde billiga jordgubbar i affären: 15 kr. Då blev jag sugen på att göra en god efterrätt till kvällen. Det var riktigt kul att göra maränger och jag blev riktigt nöjd över resultatet.

Ikväll grillade vi. Lagom till vi skulle lägga på köttet började det regna, men det löste sig bra ändå. Det är så gott att grilla sparris och champinjoner.

De var lika smaskiga som de ser ut!

Och så till efterrätten då. Fyra viljor. Fyra maränger. Bäst att låta var och en fixa sin egen efter tycke och smak : )

Så här blev min. Vill inte avslöja vad som döljer sig mer där under... Ni kanske blir bjudna på det här någon gång ; ) En riktig höjdare!

Inga kommentarer: