torsdag 27 december 2012

Att landa i tanken

Hur gör man det egentligen..?. Jag försöker. Försöker leva här och nu och inte låta tankarna fara iväg. Jag är lite av en grubblare. Men vet att jag mår bäst när jag inte ger mina tankar för mycket tid.

Jag gillar bokstäver. Det vet alla som känner mig väl. Är absolut ingen siffermänniska. Räkningar och ekonomi lämnar jag med varm hand över. Men bokstäver tilltalar mig.

Bokstavsmamma... ett nytt ord i mitt liv.
Fyra bokstäver. Så svart på vitt, men ändå så diffust.
Är det någon som ska fixa det så är det jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kunskap är makt! Klart du kommer att fixa det. Galant!
För mig är bästa sättet att hantera jobbiga funderingar att träna. Helst jättehårt. Det rensar ut så skönt och man ser allt klarare efteråt. Yoga kan jag också rekommendera. Sen kan det säkert vara bra att prata med någon oberoende - har själv bokat min första samtalstid i januari, får se vad det kan ge...
Kram o pepp!
Jennie

Lilla P: sa...

Tack Jennie! Du är klok. Kram

Anonym sa...

Du har redan fått de klokaste råden så jag kan bara instämma!
Att det tar lång tid att bli bekväm med en diagnos vet jag av erfarenhet, men bit för bit landar hela livet igen:) Det enda som aldig upphört att förvåna mig är tyvärr okunskap från människor som möter mitt barn i vardagen men som sagt, kunskap är makt och du är stark!!
Kramar U

Lilla P: sa...

Tack U! Det gäller att kämpa för sina barn!
Kram