onsdag 26 december 2012

Lugn igen...

Sitter och käkar nötter och försöker hitta tillbaka till mitt lugn igen. Det är inte bara mysigt att umgås i flera dagar med familjen. Det kräver tålamod, det ska gudarna veta. Flera familjemedlemmar lackade ur, men nu börjar lugnet lägga sig igen. 
Katten kräver visst tålamod också. Hon har kommit på hur man kan leka med kulorna i granen. Inatt var hon där och lyckades få ner en. Jag gick upp och tog kulan ifrån henne. Var tydligen väldigt trött eftersom jag la kulan i en kökslåda istället för att hänga tillbaka den högt upp i granen...
Nu har jag börjat vända på dygnet och det är inte längre så svårt att sova på morgonen. Eller är det de nya lakanen som bidrar till den goda sömnen..? Mannens julklapp från jobbet. Vi hade en diskussion om lakanen igår.. Jag tyckte att de var för maskulina... Föredrar vita påslakan...

Inga kommentarer: