torsdag 20 december 2012

Mig ska man inte bråka med!

Då var man tvungen att lyfta luren igen och skälla på rektorn och ifrågasätta skolans värld. Idag fick äldste sonen hem sina skriftliga omdömen. Ibland undrar jag var de hittat dessa dåliga lärare. Hur kan man skriva omdömen och bara skriva det som inte fungerar? Finns det inget positivt? Är det inte det som står i läroplanen som ska bedömas? Knappast koncentrationsförmågan! Känns hårt när han inte har fått förutsättningar för att lyckas och det varit för höga krav.

Blir mer och mer övertygad om att Skolinspektionen verkligen vore rätt för mig.

Pratade med en på jobbet idag som undrade var jag får min styrka ifrån. Ibland undrar jag också, men den finns där när jag behöver den.

Nu gör vi nåt roligt istället. Åker på hockeyträning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man orkar för att det är det viktigaste man har som någon / några kränker med sitt förhoppningsvis oförstånd. Kämpa på! Kram U

Anonym sa...

Ja.Håller med om kommentaren som U skriver.
Kram SPJ