onsdag 19 december 2012

Nedräkning

Två dagar till sen väntar tolv lediga dagar. Det är välbehövligt.

Idag körde jag till jobbet med väldigt låg energinivå och inga tankar om att göra mästerverk på jobbet. Hoppades nästan på att barnen skulle vara väldigt tysta idag. När jag åkte från jobbet hade jag fått mer energi. Det var så skönt! Idag ordnade vi ett överraskningsdisco för barnen. Med popcorn, discolampa och musik. Vi spelade så det dånade i korridoren och var såna där crazy pedagoger som förmodligen bara vi på vår förskola kan ; ) Darinmusik och glada barn. Klart man blir glad!

Sen blev det mer stressigt efter jobbet. Iväg och hämta yngste sonen. Hem och kasta i oss några mackor för att åka tillbaka till skolan på den årliga tomtekören. Vår lille son var den ende som inte hade tomteluva. Han vägrade. Varifrån kommer denna envishet?? Jag bråkade inte med honom. Det är liksom inte viktigt.

Nu sover barnen och nästan jag också efter att ha behövt läsa 3 böcker vid läggningen. Ska landa en stund i soffan framför tv:n innan jag är redo för sängen. Ska skriva morgondagens att göra-lista. Det går inte att hålla i huvudet. Där finns så mycket annat.

Inga kommentarer: