fredag 11 januari 2013

Min fredag!

Trots seg morgon blev det rätt bra till slut i alla fall. På jobbet kom jag in i ett kreativt stim när jag och barnen gjorde pärlskålar. Och det var riktigt skönt att säga trevlig helg till kollegorna kl 14.

Nu myser vi här hemma. Brasan är tänd, halvdruckna vinglas, småtrötta barn. Gladiatorerna är ett jädra skitprogram, bortsett från alla vältränade kroppar.

Imorgon är den stora frågan: fest eller inte? Det är fest med mannens jobb. Vi har anmält oss, men jag är inte så sugen.,. Vart tog partypinglan vägen? Fast det kanske är det jag verkligen behöver. Slå klackarna i taket..!?!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina skålar ! Hur gör man dem ?
Har du provat mindfulness för att hämta enerig och att stressa av ?
Ha en trevlig helg.
SPJ

Lilla P: sa...

SPJ: Använd ugnssäkra skålar, typ porslin. Olja skålarna. Häll i indianpärlor och tryck fast ett lager i skålen. De fastnar liksom i oljan. In i ugnen 200 grader, ca 10 minuter. Ta ut, svalna lite, ta loss. Rätt coolt faktiskt : )

Vet att mindfullness och yoga är bra, men det blir inte av så ofta. Borde testa mer.

Tack och kram!