söndag 20 januari 2013

Redo för en ny vecka

Min lilla powernap och eftermiddagskaffet märks ikväll. Är förhållandevis pigg, men ändå inte motiverad att göra något vettigt. Har skjutit fram saker hela helgen och de förblir ogjorda. Skulle börjat skriva ner synpunkter samt börjat på en ansökan om vårdbidrag. De får stå kvar på att göra-listan till veckan.

Jag lämnade mannen hemma med småkusinerna medan jag åkte och storhandlade inför veckan. Så skönt att ha allt hemma som behövs och en matsedel att utgå ifrån. Barnen gillar verkligen honom och det är så härligt att se honom busa med dem.

Ikväll fick jag sällskap på min promenad av yngste sonen. Kallt var det, nästan så linserna frös. Vi kollade in den spolade isen vid skolan. Kanske kan bli en sväng dit för lite skridskoåkning nån kväll.

Jag får helt enkelt lägga mig och läsa. Jag har bara lite kvar i bok nr 2. Och blir jag inte trött så ligger trean och väntar också.

Imorgon jobbar jag till 18, men sen blir det en bra vecka. Slutar tidigt både onsdag och fredag. Jag vet att det är fel att tänka så... Men jag längtar ändå redan lite till fredag ; )



1 kommentar:

Anonym sa...

Vårdbidragsansökan är ju ett projekt för sig... tipsar om att försöka få tag på brev som andra med liknande situation skrivit och ha som underlag för att inte glömma något. För egen del så har jag hittat en kanongrupp på fb som heter "föräldrar till barn med diabetes typ 1". En guldgruva med information! Säkert finns något liknande för er?

Försök tänka ut allt som ni lägger ner extra tid/pengar på som inte andra föräldrar gör och beskriv utförligt och målande. Det är generellt lättare att få för tid än för kontantutlägg. Sedan brukar man bli intervjuad av en handläggare som gör bedömningen. Vi lyckades få halvt vb för Moa, vilket är ganska bra med hennes diagnoser.

Jobbigast är att man måste söka om varje år... som om sjukdomen plötsligt skulle försvinna? :(

Kram och lycka till!
Jennie