torsdag 17 januari 2013

Svåra beslut

Hur mycket ska man bråka och strida? Jag är ju sån som person. Jag kan inte vara tyst när jag tycker nånting är fel. Särskilt inte när det drabbar mina barn. Och när jag vet att det jag tror på och känner i magen är det rätta.

Dels har jag ett privatliv, en vardag som kräver mycket. Dels är det en ofungerande skolsituation som hänger i luften i väntan på olika besked.

Och nu känner jag då att jag måste gå vidare med skolans och framför allt rektorns hantering av hela situationen. Måste skriva ner allt och lämna in klagomål. Till huvudmannen kommunen och kanske också till Skolinspektionen. Jag blev övertygad om att detta är det rätta att göra efter ett nyligen avslutat telefonsamtal med verksamhetschefen och tillika rektorns chef.
Det är tur att jag älskar att skriva och formulera mig.
Ska bara hitta den rätta orken, motivationen och beslutsamheten. Får börja formulera tankar i huvudet och skriva till helgen.

Dessutom ska jag jobba heltid.

Hej väggen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh vad jag önskar att jag kunde ge dig ork!!!
Det tar så mycket energi men det är många år kvar i grundskolan och det finns tid till förbättring. Jag orkade inte ta striden fullt ut för min E, hon slutar ju nian till våren så det hade inte hunnit runt alla instanser innan hon varit gymnasieelev men kämpa och skriv så mycket du/ ni bara kan!! Kram U