fredag 20 december 2013

Helt galet

Är det verkligen värt det? All stress, alla förberedelser, all konsumtion. Bara för att någon har hittat på att vi ska fira jul. 
Men det är inte lätt att stå emot. Jag rycks med. Befann mig mitt i julshoppingshysterin i två timmar i eftermiddag. Pulsen skenade och blodsockret föll. Så innerligt glad när jag kom hem och hade bockat av på listan. 
Fortsatte kvällen med att klä granen, baka knäckebröd och göra tomat-och vaniljmarmelad. 
Ingen träning. Omöjligt att hinna. Dock en nödvändig kvällspromenad. Musik i öronen för att totalrensa hjärnan. Fastnade idag för Craig David. Lite bortglömt, men väldigt bra. Rise & fall påminner om Stings Shape of my heart. En låt som jag älskar, men har lite svårt för att lyssna på. 

Nu blir det inte mer idag. Imorgon väntar hockey och förmodligen en massa annat. 




Inga kommentarer: