onsdag 4 december 2013

Te, honung och raggsockor

Jädra förkylning. Idag fick den mig att stanna hemma. Rinnande, svullna ögon känns inte så spännande. 
Men jag har inte bara kunnat tänka på mig själv idag. Yngste sonen har sällskapat mig. En händelse igår fick honom att stanna hemma idag. Så jag har även fått ägna dagen åt att ha kontakt med rektor och pedagoger. Den här mamman ger sig inte som ni vet. 

Har ändå försökt kurera mig på bästa sätt. Te med honung och citron i. Varma raggsockor på. Ligga i soffan under filt. Fick vila en och en halv timme medan han tittade på en film. 

Och så har vi fixat hemlagade subs. De blev faktiskt goda. 

Nu känner jag mig trots allt lite bättre. Imorgon har jag semester och ska vara med yngste sonen i skolan. Och morgondagen är fylld av andra aktiviteter också. Så ingen vila då. 

Det svåraste med dagen är att jag insett att det inte kan bli nån träning idag. Fan också! 




Inga kommentarer: