torsdag 16 oktober 2014

Andrum

Önskar att jag kunde få lite andrum, men livet är fullplanerat och jag ser egentligen ingen riktig paus i sikte. 
Dagen har innehållit tusen saker sen klockan ringde kl 5. Jobb, träna, hämta barn, kvällsmat, utvecklingssamtal, läxor, jobb. Det är ingen tävling i vem som gör mest och jag vill inte påstå att jag har mer än någon annan. Men ibland kan man undra vad meningen med allt det här flängandet egentligen är. Men jag ska ändå inte klaga. Jag mår bra. Jag har det bra. Men visst längtar jag efter ett lugnare  tempo ibland. Igår kväll fick jag till en ganska lugn kväll i alla fall. 

Satte mig vid köksbordet ikväll med jobbgrejer och lite kvarg. Gick bra. Någon minut. Sedan kom katten och vände upp och ner på allting. Men det går inte att låta bli att le. Ändå.


Inga kommentarer: