tisdag 21 oktober 2014

Min tid

De senaste dagarna har jag funderat över tiden och varför jag har känslan av att min tid äts upp. Den räcker inte till nu. Till det jag måste, vill och behöver. Jag inser att hockeyträningar och läxor är stora bovar. Men idag har jag insett att tvn också är det. Jag tittar inte mycket på tv. Jag vet inte när jag såg en film senast. Jag tittar gärna på Bonde söker fru och hockeymatcher. Men det går för mycket tid till det. Om jag sätter mig i soffan mellan 20-21 så blir det inget vettigt gjort. Självklart behöver man det också ibland. 

Men idag har jag lyckats få till en extremt bra dag. Jag har haft tiden på min sida. Efter jobbet 16.15 blev det snabb kvällsmat innan sonen skulle klippas. Sen tog jag mig tid att träna drygt 30 minuter. Sen var jag tvungen att provlaga och proväta en förrätt vi ska ha på lördag då vi får gäster. Mycket god. Sen svängde jag ihop en plåt med knäckebröd. Och så har hela familjen spelat kort tillsammans. 

Planering och fokus på det viktiga. Då funkar det. Och inte stressa upp sig. Det är väldigt onödigt. 




Inga kommentarer: