onsdag 3 juni 2009

Min onsdag!

Nu har vi precis ätit biffar som jag och yngste sonen lagat. Det är svårt det där med kvällsmaten. När vi kommer hem efter skola och dagis är barnen ofta lite småhungriga och vill ha en macka eller frukt. Men det kan förstöra så de sedan inte äter kvällsmaten. Svårt...

Fy, vad kallt det varit idag. Rena temperaturchocken. Men om bara solen visar sig så blir det skönt. Idag var det till och med så att vissa frusna kollegor tog på sig termobyxor. Det tycker jag var lite klent. Man får väl härda ut: ) Idag har det dessutom gått åt mycket energi på jobbet. Man har fått räkna till tio fler än en gång. Och just nu har jag en sur femåring som går runt på tomten och gråter för att pappa kört iväg. Det är inte lätt alla gånger att ha energi kvar till de egna barnen. Men jag gör mitt bästa och försöker bättra mig och bli en mer "glad mamma".

Ikväll är det mannens tur att gå på föräldramöte. Yngste sonen byter avdelning till hösten och det är där informationen ska ges. Visserligen har äldste sonen gått där tidigare så vi känner till det rätt väl. Men jag tycker att det hör till att vara en intresserad förälder och gå dit ändå.

Nu måste jag gå ut och försöka få sonen att sluta gråta efter pappa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad då klent! Jag var ju i varje fall lättare (sommarklädd) än vad vissa andra var.
SPJ

Tovili sa...

Jag tycker faktiskt om mitt jobb och jag vet att mina arbetskamrater saknar mig något förfärligt om det skulle vara så att jag blev sjuk..... så lika bra att hålla sig varm =)