måndag 1 juni 2009

Nu ska jag sätta mannen i arbete...

Jag är trött på vårt gamla omoderna staket. Det skulle passa mycket bättre att ha det på ett annat sätt...
...så här ska det se ut. Mannen har endast gjort denna biten. Visst skulle det bli skillnad och ge ett mycket mer modernt intryck?
Hoppas att han känner pressen nu när alla ser vad som förväntas av honom!
(Ja, tänk om man varit lite mer jämställd åt det hållet. Då hade jag själv gått ut med såg och hammare. Men då kanske grannarna hade tittat...)

4 kommentarer:

Tovili sa...

hm... Tror säkert du hade klarat det galant! Jag skulle kunna, men det är ju så smidigt när någon annan gör det :)

Sessan sa...

Tror jag inte... bara ut men såg och hammare... Men jag håller med Linda att det är ju smidigare när någon annan gör det... kan man ju sitta i en stol och vara arbetsledare =)

Anonym sa...

Är det egentligen fel att göra det man är bra på och tycker om att göra? Fast det är klart att det spelar roll vilken bild man ger sina barn av vad mammor resp. pappor gör. Svårt det där... Snickra får P göra, men jag målar och klipper gräset ibland. Han städar emellanåt (om inte jag är fredagsledig).
/Jennie funderar
Snyggt staket btw, vi funderar på nåt liknande

Lilla P: sa...

Tovili: Tack för stödet.

Sessan: Ja, jag gillar ju att vara arbetsledare: )

Jennie: Men varför är man bra på olika saker? Jo, för att man bara tränats/tränat på vissa saker. Och det du skriver om att visa barnen vad mammor och pappor gör är otroligt viktigt tycker jag. Där har jag en bit kvar...