söndag 14 juni 2009

Vilken kalashelg!

Nu är jag minst sagt trött. Hela helgen har bestått av kalas. Igår var släkten här och firade vår 5-åring. De kom på eftermiddagen och åkte på kvällen. Det var förstås jättetrevligt att träffas, för tredje lördagen i rad: )

Idag har vi haft barnkalas. 7 barn kom. Tur att det var fint väder så vi kunde vara ute mycket. Allt gick bra och alla var nöjda och glada.

Efter kalaset hade vi bjudit in våra renoverarvänner på lite korvgrillning. De stackarna har inget kök hemma och det verkar inte bli färdigt än på länge. Så de var glada för lite kvällsmat och vi för trevligt sällskap. Vi planerade även upp midsommar. Vi hoppas förstås på fint väder så vi kan ha picknick på dagen och sedan dra oss hit för grillning på kvällen.

Nu är allt undanröjt och barnen sover gott. Imorgon är det jobbdags igen. Jag hade behövt en vilodag istället, men tyvärr är det en extra lång dag eftersom vi har studiedag. Jag ska i alla fall lägga mig tidigt ikväll för till råga på allt har jag plötsligt blivit förkyld också. Näsan rinner. Suck!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för maten! Det är skönt att ni finns:)
/Renoverarna

Tovili sa...

Ses imorgon!

Lilla P: sa...

Renoverarna: Tack detsamma: )