måndag 8 juni 2009

Sjuk, eller vad man nu ska kalla det...

Snarare smittorisk. Har känt mig ganska ok idag. Mannen började inte jobba förrän kl. 14 idag så jag slapp gå upp och fixa iväg store sonen till skolan. Jag kunde ligga och dra mig till halv nio.

Nu har jag kört yngste sonen till farmor. Han ska vara där en stund nu i eftermiddag. Ibland är det bara nödvändigt att försöka dela på de där två bröderna. Och om jag bara har en hemma kan jag passa på att vila lite mer. Typ ligga i soffan medan han spelar tv-spel.

Fy, vilket skitväder det är. Det bara måste vara fint väder på midsommar. Det är ju verkligen på tiden att det blir en skön midsommar. Det var länge sedan det inträffade. Jag ser ju framför mig hur vi sitter och har picknick tillsammans med goda vänner. Jag har en tunn sommarklänning på mig... Så måste det bli. Inte det andra alternativet. Jag har ett helt regnställ på mig...

Inga kommentarer: