fredag 5 juni 2009

Pust!

Äntligen kan jag sätta mig ner med ett glas öl och pusta ut. Idag har jag haft fullt upp. På morgonen åkte vi och handlade mat. Det vill jag inte ens skriva vad det kostade. Sen städade vi yngste sonens rum rätt så grundligt. Och så var det dags att laga middag. Därefter skjutsade vi mannen till jobbet. Barnen och jag åkte och köpte en ny fasadflagga. Det är ju ett måste imorgon med födelsedag, nationaldag och Sverigematch. Sen blev det en sväng på systemet. Hem. Bakade tre tårtbottnar. Packa till fotbollsträningen. Cykla bort. Fy vad kallt det var. Jag hade regnkläder med mig och det var tur det. På fotbollen är det ganska trevligt faktiskt. Många andra föräldrar att prata med så den timmen går ganska snabbt.

Hem. Fixa tacos. Hämta mannen på jobbet.

Nu är vi mätta och ganska trötta. Nu återstår lite fix på altanen. För det blir nog där inne vi får sitta imorgon för vädret verkar lite skeptiskt.

2 kommentarer:

Tovili sa...

cylka bort????? Oh va skönt att det inte bara är jag som skriver fel..... bara så du vet, dina inlägg läser jag väldigt noga, hahaha! Kommer väl få igen ganska snart kan jag tro :) Låter väldigt stressigt det där att ha en ledig dag i veckan....

Lilla P: sa...

Tovili: Nöjd nu då?