onsdag 5 februari 2014

Bot mot trötthet

Tidig uppstigning. Fasen jag gillar inte februari. Man står liksom och stampar. Nånstans mellan vinter och vår. Just nu inget att se fram emot, ingen bokat den närmsta tiden. Bara massa jobb och vardag. Och tusen saker att hinna med. Slog mig idag att min egentid är obefintlig för tillfället. Visst, jag prioriterar mig själv i form av träning. Men den sker ju här hemma, mitt i allt annat. Behöver komma iväg själv. Släppa allt lite. Bara vara. Andas. 

Efter jobbet kl 14 var det bara att försöka tagga igång igen. Inte så energifylld efter lunch bestående av broccolisoppa och bröd. Hämta barn. Prata med pedagog. Gjorde mig uppretad, men samtidigt skönt att få säga min åsikt. 
Hem. Byta fokus och träna. Bra även för den mentala hälsan. Allsidig träning idag med lite av varje som jag kände för. Till exempel viktplatta på magen vid rumplyft. All extra vikt är bra. Svettig och nöjd efter. 
Det årliga besöket hos min optiker. Gick fint. Kvällsmat. Sveriges mästerkock. Fotbad. Nagelmålning. Havregrynsgröt. 

Så kan en eftermiddag se ut i mitt liv. Bästa sättet att motverka tröttheten är att ha fullt upp. Inte hinna känna efter. 

God natt. 


Inga kommentarer: