torsdag 20 februari 2014

Ljuset

Denna veckan har jag slagits av ljuset. Morgon och kvällar. Det blir ljusare. Jag välkomnar det med ångestblandad förtjusning. Ni som har mellanstora barn förstår säkert varför. 

Idag har jag inte varit på topp. Kände mig sliten efter jobbet. Hämtmat. Pizza. Inte min favorit, men det fick gå. Omotiverad till träning. Körde Paolo, sen var jag bara tvungen att ge mig ut. Powerwalk i duggregn, musik i öronen. Precis vad jag behövde. Rensa huvudet. Gå in i musikens värld. Blev som en ny människa efteråt. Vad lite som behövs ibland. Gäller bara att lyssna på sin kropp. Väl hemma kom motivationen och ett ben-och magpass blev gjort. Gårdagens utfallssteg känns i framför allt rumpan idag. Tröttade ut musklerna ytterligare idag och börjar mer och mer gilla magträning. 100 situps och annat kändes helt ok. 

Måste säga att jag just nu är i ett skrikande behov av egentid. Den är i stort sett obefintlig nu och svår att finna. Barnens sena kvällar gör det också svårare. Måste hitta en lösning och hitta luckor där jag kan andas och hämta kraft igen. Behövs för att kunna vara den bra mamma, fru, människa jag vill kunna vara. 

En parentes. Yngste sonens simultanförmåga imponerar. Spela dataspel och titta på film på iPaden. Samtidigt. 

Inga kommentarer: