lördag 12 juli 2014

Hembakat och ett rött litet torp

Gårdagens tre glas vin och två cider kändes idag. Gjorde det stora misstaget att inte dricka något vatten, men vem tänker på det när man har kul på krogen. 

Men det ordnade till sig och jag slängde ihop en kaka, packade fikakorgen och tog med familjen till skogs. Mannen hade sett ett fint litet torp 40 minuter bort som han blivit lite intresserad av. Mina lantliga torpdrömmar väcktes till liv och jag kunde se ett vitt inrett torp med massa loppisfynd, där jag går runt i träskor och blommiga gummistövlar. I min fantasi. Inga beslut tagna. Stannar nog vid drömmar. 

Idag infann sig fiskelyckan med besked för yngste sonen. Vet inte hur många dagar han fiskat nu utan något napp. Men idag. En rejäl abborre på 6,5 hg och 38 cm. Jag fick uppdraget att rensa och steka den. Jag är ingen expert, men jag är den modigaste i familjen som vågar ge mig på kladdiga inälvor och hal fisk. Vi smakade och kunde konstatera att själva grejen med fiske inte är att äta den. 






Inga kommentarer: