tisdag 19 augusti 2008

38 hinkar bland annat

Idag har det varit en vanlig dag på jobbet för min del. Mannen har varit ledig och varit hemma med barnen. Fått en hel del fixat på jobbet. När jag kom hem åkte jag till Maxi för att inhandla 38 hinkar till barnen på mitt jobb. De ska få varsin hink att ta med sig till skogen när vi går på utedag. Där kan de samla saker som de kan ta med tillbaka till förskolan. Fina, tycker jag. Och ett fynd eftersom de endast kostade 6.45 kr styck!
Framåt kvällen var det som om himlen öppnade sig. Det blev nästan översvämning på vissa ställen i trädgården. Växterna behöver nog inte vattnas på ett tag.
Imorgon är det en stor dag. Äldste sonen börjar förskoleklass på skolan. Jag ska vara ledig och gå med honom. Lite pirrigt är det nog för honom. På eftermiddagen ska hela familjen gå och fika någonstans som han väljer. Mysigt!
Lilla P

Inga kommentarer: