torsdag 21 augusti 2008

Från liten till stor

Idag har jag för första gången hämtat äldste sonen på fritids. Idag var han för första gången på fritids efter f-klass. Hämtade honom halv 4. Han var ute på skolgården och mötte mig i grinden. Ett fåtal barn var ute och lekte. Inga vuxna syntes till. Inne träffade jag på en. Sonen hade dyngsura strumpor och stövlar på sig. Inne stod ett par blöta gympadojjor. Fötterna var som russin.

Det ställs stora krav på sexåringarna att kunna klara sig själva. Att lärarna är duktiga på den pedagogiska biten tvivlar jag inte på, men det kunde finnas lite mer omsorg i skolans värld.

Lilla P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, det där känner jag allt för väl igen. Fritidschocken efter förskolans omhuldade värld..
Både barnen och jag har gråtit oss igenom första tiden med mobbing, borttappade kläder och låg personaltäthet.

Hälsningar Anette.

Yogamamma sa...

Men gubben. Det är ju inte lätt att vara sex år och ha blöta strumpor och ingen som ser till att de byts.
Pedagogik i all ära, men sunt förnuft vinner alltid.