onsdag 27 augusti 2008

Onsdag

Raggmunkar med bacon och korvpengar - vardagsmaten flyter på ok efter sommaren och jag försöker ha ett par dagars längre framförhållning än innan. Ibland blir det mackor och det funkar också. Lillgrabben skalade morötter och finrev dem sedan och jag blev mycket imponerad av hans tålamod för det tog lång tid. Medan han höll på sa han att han alltid ville hjälpa mig med maten, utom när han hade kompisar förstås. Det kändes gott att höra. Nu leker grabbarna kurragömma efter att ha "bråkat-ihop-sig" ett tag. Simningen har börjat på igen så nu blir det att köra barn tre kvällar i veckan eftersom de inte kan ta sig dit själva. Vi vuxna ska passa på att simma lite själva också samtidigt. Eller så är det rätt skönt att sitta och läsa under träningen - lite lyxig egen tid faktiskt. I går hade jag förberett mig med adoptionslitteratur som jag behövde läsa in, te och Mariekex (jag föll för frestelsen och packade ner några stycken). Efter en halvtimme hade grabben ont i halsen och avbröt träningen. Teet drack jag i bilen på vägen hem, kexen förblev ouppätna och det är många sidor kvar att läsa in. Som tur var är halsen bättre idag. Nu är friden slut - ungarna har "bråkat-till-sig" igen och jag måste gå och ta ut äppelsockerkakan som jag bakar till jobbfikat i morgon och en ny ska in.

Stora P

Inga kommentarer: