måndag 11 augusti 2008

Dags att organisera sig


Nu är det slut på de lata dagarna. Idag har mannen börjat jobba. Jag börjar på onsdag. Idag har jag varit på inskolning med äldste sonen i förskoleklass. Ska dit även imorgon men då ska han vara själv i två timmar.
När jag var och handlade igår hittade jag denna almanackan. Helt lysande! Nu ska vi få struktur på våra dagar. Här kan vi tydligt se alla aktiviteter i veckan för samtliga familjemedlemmar. Den hänger strategiskt vid köksbordet.
Ska bli ganska skönt att börja med lite rutiner igen. Det mår alla bra av. Det känns ändå som om hösten har kommit nu.
Lilla P

3 kommentarer:

Yogamamma sa...

De där kalendrarna måste ju vara guld värda för alla med stor familj. Eller familj överhuvudtaget med en massa aktiviteter.
Jag har spanat in en snygg på Ordning&Reda, men än så länge är det ju bara jag, mannen och Signe och vi lyckas, än så länge, koordinera våra aktiviteter rätt så bra

Peace in mind sa...

Vilken nostalgitripp...påminner mig om åren med tre barn, som skulle skjutsas och levereras och hämtas upp på olika ställen jämt. Tennishallen, simningen, fotbollen, gitarren, bowlingen. Himmelriket nu när minstingen tar tunnelbanan till allt själv!

Lilla P: sa...

Exakt så var det för oss också när det var dax för älste sonen att börja förskoleklass. Vi köpte också en familjekalender till hjälp att strukturera upp vardagen eftersom det kändes väldigt stressigt att gå in i denna nya fas i livet men -vi använde bara kalendern ett tag innan vi kom in i de nya rutinerna.
Stora P