söndag 17 augusti 2008

Simning, simning för hela slanten

Den spännande fortsättningen på förra inlägget kommer nu ..... Här ser ni årets märkesskörd från de två gångna veckornas märkestagning. Storgrabben tog översta raden, lillgrabben mittenraden och jag den nedersta raden. 200 meter i kall och vågig sjö - det var lika oskönt som jag hade förväntat mig men skam den som ger sig. Nästa år blir det femårsmärket! Den årliga simskolan har nu, efter femte året, blivit en institution i bygden. Ungarna har kul och föräldrarna får en stunds avkopplande social samvaro med varandra på stranden. Tyvärr missade vi fredagens avslutning - jag och ungarna drog iväg till havet på simläger istället.
Från fredag till söndag levde vi stugliv på en jättecamping. Min uppgift blev att se till de yngsta barnen vid behov samt ha kökstjänst. Det blev en lyckad helg och mina ungar hann knappt hem förrän tjatet började om att vi i familjen måste åka dit nästa år och att det bara måste bli simläger där igen. Detta trots dagens ihärdiga regnande, lördagens första tuffa träningspass redan vid 5.45 och att de fick diska och städa själva.

Underbart härligt att det var sol på fredagen och lördagen! Bonussommar!

Lillgrabben har gett upp träningen för dagen, tagit på sig min munkjacka och skådar ut över havet.

Stora P

1 kommentar:

prylpinglan sa...

tack för senast! de va jätte kul å hälsa på nere hos er! å småtrollen älskade det! dom vill åka tillbaka å vara där flera veckor!

ja kameran är suverän, har fortfatande inte lärt oss allt om den men de e kul å trixa lite!

grattis till alla fina märken ni tagit! bra jobbat!