torsdag 7 maj 2009

Jag vill ha tydligare regler i skolan!

Idag när jag hämtade sonen på fritids möts jag av följande kommentar från en lärare: de är här inne och spelar pogs, fast de inte får!

Vad menar han med det? Och hur ska barnen förstå vad som gäller när lärare ger dubbla budskap. Har man bestämt något så får de se till att det blir så. Det kan väl inte vara så svårt, det är ju förhållandevis små barn det handlar om.

Har även tidigare mötts av liknande kommentarer. Då handlade det om att ha jacka på sig. Då sa läraren rent ut att han gett upp eftersom min son är så envis och ändå inte tar på den.

Vad gör lärarna om barnen har svårt för matte och vill absolut inte räkna. Kan han säga likadant då? Att han gett upp.

Om något inte fungerar i skolan och om mitt barn inte följer regler, vill jag som förälder veta det. Och sedan tillsammans med skolan komma fram till en lösning på problemet.

Vi ska på utvecklingssamtal på måndag...

1 kommentar:

Tovili sa...

SKRÄMMANDE!!
och om dom sen vill råna en bank och är väldigt envisa med det så får dom väl göra det oxå.....