tisdag 12 maj 2009

Tisdag

Idag har jag jobbat igen. Vi har fixat lite inför Förskolans dag som ska firas på torsdag. I år är det indiantema. Jag hade tänkt mig själv som Pocahontas, men det blir nog för kallt. Jag har inget långt hår heller, sen är jag för blek om benen... Det blir en fjäder i håret.

Om det nu blir något jobb för min del på torsdag. Sonen är forfarande lite hängig. Lite feber. Röd och tjock i halsen. Imorgon ska mannen vara hemma med honom. De har tid hos doktorn på förmiddagen. Undrar om det är halsfluss? Då får vi penicillin. Sen är han smittfri till fredag. Då ska han på kalas på ett lekland. Det vill han förstås inte missa.

Ikväll borde jag verkligen ta tag i mina utvecklingssamtal. Har fortfarande en del kvar att skriva. Jag får gå ut en runda när mannen kommit hem. Då kanske jag får lite ny energi.

Inga kommentarer: