torsdag 14 maj 2009

Torsdag

Jag har som sagt varit hemma med sjukt barn idag. Sjuk och sjuk. Det är väl att överdriva. Men det var inget att välja på eftersom han fick penicillin igår. En sån där jobbig omgång som ska tas tre gånger om dagen. Tur att mannen jobbar här i stan så han kan åka till dagis på måndag och ge middagsdosen. Som väl är, tar han det utan protester denna gången.

Jag tycker det är lite trist att jag missade Förskolans dag idag. Fast med tanke på regnet och kollegans rapport om hur dagen varit, inser jag att jag hade det rätt bra här hemma.

Barnen kom i säng lite väl sent ikväll eftersom kusinen är här. Som tur är så är vi lediga imorgon. Jag såg just på smhi.se att det ska bli strålande väder i helgen. Jag tycker att prognoserna skiftar väldigt. Det ändras flera gånger varje dag. Men när prognosen ser ut så här då är det toppen.

Undra om det ska bli någon kvällspromenad. Eller är det för sent?

Inga kommentarer: