söndag 3 maj 2009

Långhelgen till ända

Förmiddagen ägnades åt lite städning. Städningen blir verkligen eftersatt när det är fint väder. Det blir mycket spring ut och in också, vilket innebär grusiga golv. På eftermiddagen skulle vi och fira en tvååring. På vägen dit stannade vi till vid en sjö där de gjort iordning väldigt fint runt omkring. Daggkåpor fanns det gott om. Det vill jag ha i min trädgård också.
Vatten som rann och porlade.
Det var förstås inbjudande för barnen att gå omkring på stenarna. Store sonen blev så till sig att han halkade i med ena foten och blev blöt.
Efter kalaset orkade vi inte laga någon riktig kvällsmat. Det fick bli räk- och äggmacka. Det är inte så dumt det heller.
Nu ska jag sätta mig och läsa min nya Amelia-tidning. Det stod något intressant om hur man får platt mage där. Det är jag intresserad av: )

Inga kommentarer: