fredag 15 maj 2009

Min lediga fredag

Trots att vi var lediga idag gick vi upp 6.30. Jag skulle köra mannen och praoeleven till jobbet, för jag behövde bilen idag. Det var verkligen skönt att komma upp i tid. Klarblå himmel. Det blir inte bättre. Barnen gick ut och började leka redan kl. 8.

På förmiddagen uträttade vi lite ärenden. Sen hade vi det skönt här hemma i solen.

Jag har väntat hela vecka på att få svar på mina blodprover, men det var inget brev med posten idag heller. Därför ringde jag till vårdcentralen för att höra. Svaren hade kommit. Allt såg bra ut, sa hon. Skönt. Fingret är fortfarande lite stelt, men det får jag väl leva med.

Snart måste vi börja fixa iordning oss till kalas och fotbollsträning.

Ikväll när vi kommer hem från kalaset ska jag slänga ihop en tonfisksallad. Gott ska det bli. Med fetaost, röd lök, avocado... Sen blir det jordgubbar till efterrätt. Svenska för 45 spänn! Hoppas verkligen att de är goda.

Inga kommentarer: