måndag 4 maj 2009

Ny vecka!

Idag har det varit lugnt på jobbet. Som vanligt på måndagar. Hann med en hel del dokumentation och förberedelser.

När jag kom hem och hade hämtat barnen blev det däremot full fart. Fixa fram lite kvällsmat till 3 hungriga. Jag hade planerat vad vi skulle äta: Pasta Italiano. Hade inte hundra koll på receptet utan behövde kolla på arla.se. Då strular datorn förstås. Fick ringa Tovili och störa henne mitt i hennes viktiga ekonomiuppdrag. Hon kollade receptet åt mig. Tack!

Sen kunde inte barnen bestämma om de skulle vara ute eller inne så de sprang ut och in. Och glömde stänga dörrarna. Det blev världens tvärdrag. Det bara small till. Hallspegeln for i golvet. Den höll! Hur det nu gick till. Rakt på ett klinkergolv. Då var jag lite lätt uppretad.

Nu sitter en inne och tittar på Bullerbyn och en är ute och cyklar. Jag ska sätta mig i uterummet och pusta ut en stund med min nya Laga lätt.

2 kommentarer:

Tovili sa...

Stackars dig... vi får nog vara extra snälla vid dig på jobbet imorgon =)

Lilla P: sa...

Tovili: Tack! Fast nu känns det lite bättre!

Lilla P