söndag 17 maj 2009

Lite av varje idag!

Att det var klarblå himmel idag när man vaknade var en överraskning. Kylskåpet var väldigt tomt så det var bara till att åka iväg och handla. Därefter latade jag mig ett tag i en brassestol. Efter middagen åkte jag ner på stan för att försöka hitta något jag kan ha på mig på dopet som vi är bjudna på den 30 maj. Jag gick nog i varenda affär utan att hitta något bra. Hittade en snygg kofta som jag la undan, men vad skulle jag ha under? Till sist gick jag in, ännu en gång, på Lindex. Där provade jag en klänning och en liten virkad kofta. Det var perfekt. Så nu är det fixat. På fredag ska vi handla det barnen ska ha på sig.

Ikväll har jag promenerat som vanligt. När jag kom hem gjorde barnen och jag lite yoga. Mysigt! Har beställt nya yogaböcker bl.a. Familjeyoga och Junioryoga. Det är bra för både små och stora. Ikväll har jag även unnat mig lite hemma-spa, med lite tillfixning av kroppen.

Imorgon börjar en ny KORT arbetsvecka. På kvällen ska vi på utvecklingssamtal på dagis och höra hur det går för yngste sonen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kort vecka är bra. Dock har jag lovat lite för mycket för att de tre dagarna ska räcka till... hmmm

Yoga ja, jag har aldrig gått på det fast är väldigt sugen på att testa! Brukar du gå på yoga-klasser eller praktiserar du själv hemma? Är det svårt?

/Jennie

Lilla P: sa...

Jennie: Jag har bara varit på yoga en gång. Jag kör hemma istället, det passar mig bättre. Men en bra bok krävs. Svårt och svårt. Man är ju inte direkt så vig som man var när man var ung, du vet. Men man kan ju bli:) Jag gör det för att mjuka upp och koppla av. Testa, vet ja!

Anonym sa...

Men toppen! Hemma passar mig också bättre, förstår inte hur/när man ska komma iväg... Vilken bok rekommenderar du att börja med? Det är ju extra bonus om barnen kan vara med ibland.

Kommer du ihåg att vi kunde gå ner i spagat förr i tiden? :-)

/J

Lilla P: sa...

J: Förr i tiden ja! Det händer forfarande att Stora P och jag tävlar om vem som kan komma ner längst. Av någon konstig anledning brukar hon vinna. Jag måste stretcha mer...

Kolla efter någon yogabok för nybörjare med bra bilder i. Jag följer inga speciella program utan kör lite övningar jag känner för. Ibland väljer barnen övningar. De gillar att försöka göra som bilden visar. Heja på!