fredag 21 augusti 2009

En bra fredag.

Ledig.

Gick upp kl. 6.30. Lämnade på skolan innan 8. Nu är klockan bara halv nio och vi bara går här och skrotar. Strax ska jag ta tag i lite städning. Är rädd för att det kommer bli mycket sånt på fredagar. Städning och handling. Obetalt hushållsarbete. Men det är skönt att få det gjort.

Jag är glad att jag har kvar mina lediga fredagar. Känns rätt även om bara ett barn är hemma. Och det känns rätt även om jag får pikar från kollegorna: )

Mannen slutar 12 idag. Det är bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

men visst är det skönt! det kapar liksom familjens stress på ett bra sätt, man hinner stöka undan, göra lite ärenden så att man kan vara mer ledig när helgen kommer.
och lite kan jag tycka: varför inte vara ledig en dag? om man tycker att man har råd och möjlighet...
/Jennie

Anonym sa...

Pikarna får du ta på skoj. Jag tror nog att barnen också tycker att det är skönt. Det blir ju lite sov .
morron även för äldre sonen.
SPJ