lördag 1 augusti 2009

High Chaparall

Idag har vi haft en heldag på High Chaparall. Jag hade bestämt träff med en gammal kompis som jag inte träffat på fyra år. Så våra familjer var där tillsammans. Kul att ses igen!

High Chaparall. Ja, vad ska man säga om detta ställe? Barnen hade jätteskoj och började med att gå in och handla utrustning direkt. Pistoler, skott och hölster. Sen gick vi runt där och barnen pangade hej vilt. Tack och lov lät det inte så högt som jag trodde att det skulle göra.

Det bästa med stället var uppträdena. Här ser ni bild från Lucky Luke- föreställningen. Den var lagom och ganska barnvänlig.

Sen såg vi en Vilda Västernföreställning. Den var mindre barnvänlig. De sköt och dog och slogs och ramlade om varandra. Jag hoppas inte barnen tog någon större skada av det. Mardrömmar inatt kanske.

En lagom dagsutflykt för barnfamiljer var det. Men jag undrar vad alla vuxna som var utklädda till cowboys gjorde där egentligen. Normalt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick en ledtråd till sista frågan av grannen igår kväll: man får tydligen gratis mat och boende på stället om man går omkring utklädd därinne på dagarna.
Kanske kan vara en förklaring. Sen finns det så klart gott om udda människor också :-)
/Jennie

Lilla P: sa...

Jennie: Herregud, de är mutade alltså: )

Lilla P