fredag 16 april 2010

Fredag!

Igår och idag har mannen målat golvet i uterummet. Efter första strykningen såg det inte alls bra ut. Nu är det bättre. Det blir inte helt täckande eftersom det någon slags lasyr.
Men visst blir det stor förändring där ute. Mycket modernare. Vi är fortfarande inte säkra på vad vi ska ha för möbler där ute. Samma som innan, eller något nytt? Frågan är i så fall vad. Jag hade hoppats att jag hade en klar och tydlig uppfattning om det när vi kommit så här långt, men nej... Vi funderar vidare. Målet är att det ska vara inrett och klart till valborgshelgen.

Mannen har varit och köpt växter idag. Nu ska här fixas i den lilla rutan: ) Det ser alltid ynkligt ut till en början. Alla växter är ännu inte inhandlade. Han är glad nu när han får börja greja i trädgården.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas mannen har strykt minst ett lager klarlack på lasyren, så man sliper vara nervös med rödvinsglaset vid valborg ;)
/Renoverarna

Lilla P: sa...

Renoverarna: Ni behöver inte vara oroliga för rödvinet. Golvet är oljat med trallolja brutet i vitt. Det är jag som inte vet vad jag skriver: ) Jag fick mig en uppsträckning av mannen...