fredag 23 april 2010

Viktig information?

Igår fick vi klasslistan till förskoleklassen. Vi fick det spår vi önskat. Det kommer bli en spännande resa för sonen att börja där. Han känner inte en enda i klassen... Hade det varit första barnets skolstart hade jag varit en hispig mamma, men jag vet att det ordnar sig. Det gäller att prata positivt med honom. Han tar det ganska bra, fast visst säger han att han vill gå med sina nuvarande dagiskompisar.

Det jag (givetvis:) reagerade på var att det stod uträknat hur många pojkar respektive flickor det bli i klassen. Är det viktigt att skriva det? De föräldrar som tycker det är det kan väl räkna ut det själva. Men det är tydligen viktigt att markera. Jag tycker det räcker med att veta att det ska gå 24 BARN/ELEVER i klassen.

2 kommentarer:

prylpinglan sa...

nä jag tycker inte heller de behöver man inte skriva ... men nu när de ändå gjorde de så blev jag faktiskt lite förvånad att de var så pass många fler pojkar än flickor... å då började jag ju undre vad de beror på... föds de fler pojkar nere hos er??? :P

Lilla P: sa...

Prylpinglan: Man kan undra vad det beror på. I äldste sonens klass är det också dubbelt så många killar som tjejer. I den andra förskoleklassen till hösten ser det likadant ut. Slumpen, men lite konstigt...