fredag 30 juli 2010

Göteborg!

I tisdags åkte vi till Göteborg! Barnen var riktigt förväntansfulla och kunde inte prata om något annat än Liseberg. När vi kom fram till hotellet låg Ostindiefararen Göteborg i hamnen. Häftigt fartyg får man säga. När de andra anlänt, dvs syrran med familj och mamma checkade vi in på hotellet. Sen gick vi på stan. Det är inte lätt att hålla ihop 9 personer när man går på stan. Det blir många viljor, men det gick bra även om det blev en del väntan.
Jag hittade Mandelbutiken. Den var inte stor. Där hittade jag en fin klänning som jag provade. Velig som jag är kunde jag inte bestämma mig...

Dag 2 var det Liseberg som gällde! Vi kom när de öppnade kl. 11. Sjukt mycket folk. Långa köer till alla karuseller. Barnen var duktiga på att vänta. Alla var nöjda, men trötta när vi lämnade Liseberg vid stängning kl. 22. Åttaåringen är totalt orädd och ville åka det mesta. Han tvingade upp sin far i Balder. Mannen var livrädd. Sonen totalt oberörd!
Här plumsar vi ner i Flumride. Yngste sonen var mer försiktig, men han var nöjd med sina åk.
Dag 3 regnade det. Vi gick en sväng på stan. Jag gick till Mandel igen och provade klänningen. Det var bra så jag köpte den. Nu har jag en klänning till bröllopet!!
Efter lunch körde vi hemåt. Barnen och jag slocknade direkt i bilen. Det var skönt att komma hem. Som vanligt: )



Inga kommentarer: