onsdag 21 juli 2010

Vår lilla Skåneturné

Det blev en rejäl dagstur igår! Vi åkte hemifrån 7.15 och kom hem 23. Först åkte vi till Malmö. Där blev det shopping och lunch. Fast jag hittade givetvis ingenting. Barnen handlade lite för sina egna pengar. Vi åt lunch på Lilla torg. Där är otroligt mysig med alla uteserveringar. Jag har aldrig tidigare sett så många gasolvärmare på så liten yta: ) Torget kokar nog kvällstid.

När vi var nöjda med centrum åkte vi till Västra hamnen där Turning torso ligger. Det är ett mysigt område med de nybyggda husen och den fina utemiljön. Turning torso är mäktig får man säga. Därefter körde vi till Center syd. Där var det svalt och skönt att gå för det var otroligt vad varmt det var igår.

Sen körde vi till Landskrona. Där sprang vi på en frisersalong som bara tog 80 kr för att klippa barn. Äldste sonen behövde klippa sig så vi slog till. Det var inte den säkraste frisör jag sett precis: ) Men på något sätt fick hon till det rätt bra till slut. Sonen var nöjd och det är huvudsaken.

Nästa stopp blev Väla utanför Helsningborg. Där åt vi kvällsmat och kollade runt lite. Sen hoppade barnen i pyamaserna och borstade tänderna så att de kunde sova på vägen hem.

Mannen körde världens konstigaste vägar hem. Riktiga småvägar. Trodde aldrig vi skulle komma hem. Tur att jag har telefon med karta och gps i. Den hade vi nytta av flera gånger under gårdagen.

Nu hinner jag inte sitta här mer. Vi ska till syrran. Om vi inte kommer hem får sent ska jag lägga ut lite bilden: )

Ha en skön dag!

Inga kommentarer: