fredag 23 juli 2010

Å nej, inte fredag igen...

På semestern vill man att det ska vara lååååångt mellan fredagarna: ) Nu har snart halva min semester gått...

På förmiddagen fick jag för mig att jag skulle baka bullar. Det går åt mycket fika när man är ledig.
Jag bakade vanliga kanelbullar...
...och så testade jag en annan variant. Jag blandade i lite vaniljsocker i smöret som jag bredde i och sen doppade jag dem i strösocker. Inte helt fel. Nästa gång gör jag alla så!

Mamma kom förbi med fina rosor till mig. Jag har namnsdag idag! Kul att någon kommer ihåg det...
Nu tittar solen fram efter en mulen dag. Jag ska sätta mig i kvällssolen en stund innan det är dags att fixa kvällsmat. Ikväll får det bli lite rosé. Det har varit för många alkoholfria dagar i rad nu. Det måste vi ändra på: )


1 kommentar:

Sessan sa...

Skrev just desamma på min blogg om just fredagarna....
Fina bullar :)
och vilka bilder märks att du har en ny fin kamera ..
Kram på er...
Nu får vi hoppas att det blir fint väder i två veckor till