onsdag 14 juli 2010

Rapport från min semesteronsdag

Idag har vi haft en skön onsdag! Så som det ska vara på semestern: ) Det blev inte så mycket med städningen på förmiddagen. Det blev varmt idag också. Då funkar det inte att städa: )

Det blev förstås en tur till stranden idag också. Äldste sonen har blivit som en fisk i vattnet. Idag blev jag lite avskräckt. Jag gillar inte insjövatten. Brunt och äckligt. Men idag blev det ännu äckligare. Andra badande höll på att plocka med blodiglar som de hittade i vattnet. Nä, tacka vet jag havsvatten. Imorgon sticker vi till havet. Vi ska till Sölvesborg i Blekinge och bada i Sandviken. Där är det supefint och klart vatten. Hellre maneter än blodiglar: ) Ser fram emot en mysig utflykt med bad och även lite shopping i Sölvesborg. Syrran och hennes barn samt mamma ska med.

Efter kvällsmaten blev det en runda till golfbanan. Igen. Barnen har blivit fullständigt bitna. Yngste sonen har knappt släppt sina klubbor idag. Jag hoppas han kan vara med på golfträningen till hösten.

Här kommer lille-man med sin utrustning. Överlycklig för att han fått egen golfbag. Han bryr sig inte om att den är 30 år gammal: ) Platsar nästan i Antikrundan.
Äldste sonen tränar puttning på greenen.
Yngste sonen är känd för att fälla sköna kommentarer. Mannen skulle slå ett slag på rangen. När han slagit sa sonen: "-Vilken pappa vi har." Han är imponerad av pappas slag. Det ska han vara med en pappa som har 5 i handicap: )

Inga kommentarer: