söndag 18 juli 2010

Utflyktsdag

Idag har det varit en roligare dag! Efter lunch hoppade vi in i bilen och körde på liten utflykt. Ut på landet blev det. Det finns många mysiga små platser där jag skulle kunna tänka mig att ha ett torp. Första stoppen blev vi detta utsiktstornet. Högt var det!! Inget för mig alltså. Mannen och barnen traskade upp. Äldste sonen gick hela vägen upp, mannen stannade en våning nedanför och yngste sonen ytterligare en våning ner. Alla nöjda och glada: ) Jag stannade som sagt på en bänk utanför. Skickade denna bilden till syrran och skrev "Här väntade jag". Fick tillbaka "Fegis". Då svarade jag bara "Tjejer är fega vet du väl". Hi, hi. Ibland kan man leva på gamla könsroller: )
Äldste sonen tog några kort uppifrån. 10 kyrkor kan man tydligen se därifrån.
Lilla jag: )
Sen körde vi vidare mot nästa mål. Ett fikaställe där de har goda amerikanska pannkakor. Där var det gott om folk. Vi fick vänta 45 minuter på våra.
Sen var vi så sugna så att jag glömde ta kort på dem: ) Men här är de. Nästan uppätna...
En mysig sommardag helt enkelt.



Inga kommentarer: