söndag 12 januari 2014

Effektiv

En bra söndag. Har fått en massa saker gjorda. Som skjutits upp länge. Som att sätta in viktiga papper i en pärm och rensa i barnens garderober. Dessutom har mannen och yngste sonen varit på Ikea och köpt ny sängstomme till den yngstes säng. Hans rum har verkligen blivit fint nu. Ser ut som det bor en stor kille där nu. 

Handlat och fyllt upp kylskåpet. Det känslan är så skön. Veta att det finns mat hemma och planerade middagar. 

Varit på julgransplundring hos svägerskan. Fikat, dansat runt granen och krossat pepparkakshus. Nöjda barn. 

Sen tränade jag. 45 svettiga minuter. Märker att jag blir starkare. Mer vikt på skivstången och fler repetitioner. Min nya favoritövning är utfall, lunges. Biter skönt i lår och rumpa. Och särskilt när det är en övning jag inte kört på länge. 150 stycken. 100 squats med vikt. Avslutade allt med att köra plankan i 2 minuter. Nytt rekord!

Nu ska jag sova. Imorgon väntar den första av fem utbildningsdagar i leancoaching. Känner mig förväntansfull och samtidigt lite skraj. Går in i det här utan att egentligen veta någonting. 

Inga kommentarer: