onsdag 29 januari 2014

Nedför

Nu vänder det. Från uppför till nedför. Mot helgen. Min långa onsdag är avklarad och nu väntar två kortare dagar. Men jag ska inte gnälla. Har känt mig pigg och glad hela dagen. 
När jag kom hem kl 18 hoppade jag i träningskläderna och körde 30 svettiga minuter. Cirkel. Hopprep, situps, squats/lunges. Om och om och om. Finns inga vilodagar när man vill jaga poäng hos Paolo. Och så stretching. 
På med varma kläder. Blåsig promenad till isbana för att hämta hem sonen. 
Kvällsmat. Sveriges mästerkock. Lägga barn. Jag vet. De är rätt stora, men vill ändå ha oss med vid läggdags. Jag njuter av det mer och mer. För jag vet. Det varar inte. 
Lyssnar till yngste sonens andning. Han ligger i min säng. Han har ett stort behov av närhet just nu. Många nätter i min säng. Jag tycker det är mysigt. 

Bara text. Ingen bild idag. Har inte tagit en enda bild idag. Ovanligt. Idag talar bara bokstäverna. 

Inga kommentarer: