onsdag 22 januari 2014

Kraft

Var får du din kraft ifrån?
Den frågan får jag ibland. Senast nu i veckan. Vad svarar man på det. 

Jag har den inom mig. Den har vuxit sig stark under resans gång. Jag har behövt den. När jag behöver slåss för mina barn. Hjälpa. Skydda. Rädda upp. Som en modersinstinkt. Jag har en kraft och en envishet som jag vet vad jag ska göra med. 

Jag måste också använda den till att få ny energi. Prioritera mig själv. Min träning får kropp och själ att må bra. Kanske därför träningen blivit så viktig för mig. Där samlar jag ihop mig igen. Fyller på ny energi och rensar ut. 
Men också genom vänner. Laddar energi genom att ha kontakt med de som är viktiga för mig. Ni vet vilka ni är. 

Min eftermiddag blev inte alls som jag tänkt. Från kl 14 har i stort sett allt mitt fokus gått till skolfrågor. Möte. Samtal. Mail. Tankar. Funderingar. Frustration. 

En timmes träning fick bort tankarna en smula. Räkna repetitioner kan vara väldigt avkopplande. 

Nu ska sömnen hjälpa mig att ladda upp ny energi inför morgondagen. 

Inga kommentarer: