torsdag 30 januari 2014

Stanna upp

Snart är det helg igen. Det är skrämmande. På riktigt. Hur fort går tiden? Jag vill inte leva ett liv där jag ständigt längtar till helgen. Jag vill glädjas över vardagen. Det gör jag till viss del. Men jag skulle önska mer fri tid. Färre måsten. Och mer spontanitet. 
Men jag ska inte förneka att fredagen är välkommen imorgon. Jag jobbar mycket. Har mycket att sköta privat. Men jag prioriterar också mig själv. Där tror jag nyckeln är till varför jag orkar. 

Bra dag på jobbet. Kalla vindar i pulkabacke. Hämta barn. Träna. Laga mat. Skjutsa. Lite spontan shopping. Gjorde fynd. Halva reapriset är bra. Jeans, svarta byxor, kofta, basplagg. Fortfarande håller jag mitt löfte att endast köpa vardagskläder. Har förbud mot att köpa en enda festtopp eller snygglinne till. Finns tillräckligt många i garderoben. 

Inga kommentarer: