tisdag 28 januari 2014

Nöjd mamma

Uppe tidigt. Hem tidigt. Hade en svacka efter lunch, men energin kom tillbaka. 
Till den spolade isen tillsammans med barnen. Varm choklad. Kallt. Promenerade för att hålla mig varm, men ändå försöka vara en närvarande mamma. 
Till frisören med yngste sonen. Härligt att se hur han riktigt njuter av att bli klippt och ompysslad. Fin. 
Hem och körde min 15 med Paolo. Plus den extra veckoutmaningen. Hur många situps klarar du i följd? Mitt mål enligt nivån var 40. Gjorde 80. Tänker testa om nån dag igen och slå det. 
Kvällsmat. Läxor. Envisa barn som kräver tålamod. Till slut alla nöjda och glads igen. Mannen och barnen gick till isen igen. Och jag fick välbehövlig egentid. Verkligen. 
Träning. I vanlig ordning 60 svettiga minuter. Ger en sån kick. 
Faktiskt förvånad att jag känner mig så pigg ikväll. Men nu är det dags att sova. Mina zma-tabletter är bra. Inga bortdomnade axlar och armar på nätterna längre. Testa ni som tränar och har liknande problem. 
Imorgon ska jag försöka hålla ångan uppe på jobbet mellan 7.30-18.00. 



Inga kommentarer: