torsdag 14 augusti 2014

Kroppen

Har som så många andra kollat på Mollys video Freak. Berörs av den och Mollys jobbiga kamp mot sjuka kroppsideal. Jag håller med om att det är helt fel och ute att vara smal. Skinny. Svälta sig. Banta. Dieta. Glöm det. Det är inte bra. 
Det är därför jag tränar. Inte för att bli smal. Nej, det har jag verkligen varit framför allt när jag var yngre. Nej jag vill bli större. På ett hälsosamt sätt. Muskligare. Starkare. Fysiskt och mentalt. 

Men jag hoppas inte Mollys kampanj #överminstoltakropp tolkas fel. Självklart ska man få vara som man är. Men det ska inte förskönas att vara tjock. För det är faktiskt inte bra för hälsan. 

Kämpa på med era kroppar där ute! Men gör det på ett ok sätt som kroppen mår bra av. 

Olgas bok har kommit med posten. Hon är bra. 



Inga kommentarer: